Padahastasanaya

මුහුන වයසට යාම වළක්වන අපූරු ආසනයක් පාදහස්තාසන

සාමාන්‍යයෙන් අද බොහෝ දෙනෙකු වයසට වඩා වයසට ගොස්ය. යෝග වලින් වයසට යාම මනා ලෙස පාලනය කළ හැක.

නිතිපතා යෝග කිරීමෙන් ශරීරය නිරෝගි කර මනස සන්සුන් කළ හැකි එකම ක්‍රමය යෝගයයි. අද මම ඔබට කියන්න යන්නේ එවැනි යෝග ආසනයක් වන පාදහස්තාසනය ගැනයි. මෙම ආසනය නිතිපතා අභ්‍යාස කිරීම ඔබව ශක්තිමත් සහ නිරෝගී කරයි.

පාදහස්තාසනය නම සෑදී ඇත්තේපාදහස්තාසනය නම සෑදී ඇත්තේ Pad, Hast සහ asana යන වචන තුනේ එකතුවකිනි. පළමු වචනය “පාදය” යන්නෙහි තේරුම “අත” යන අර්ථය ඇති “හස්ත” යන දෙවන වචනය සහ “යෝග ඉරියව්ව හෝ පිහිටීම” යන අර්ථය ඇති “ආසන” යන තුන්වන වචනයයි. පාදහස්තාසන යෝගයේ ඉංග්‍රීසි නාමය වන්නේ ගෝරිල්ලා ඉරියව්ව සහ අත් පා ඉරියව්වයි. මෙම ආසනයද හිටගෙන සිටින ඉරියව් වලින් එකකි. මෙම ඉරියව්වෙන් නැගී සිටීම අත් දෙකෙන්ම දෙපා ස්පර්ශ වන පරිදි ඉදිරියට නැඹුරුවේ. යෝගයේ හෝ ආසනයේ මුල් අවදියේ සිටින අයට එය ඉතා හොඳ ඉරියව්වක් ලෙස සැළකේ. මෙම ආසනය සූර්ය නමස්කාරයේද භාවිතාවේ. මෙය සූර්ය නමස්කාර් අනුපිළිවෙලෙහි තුන්වන ඉරියව්වයි.

එනම්, පාදහස්තාසනය යනු, පාද යට අත ලෙසින් පුළුල්ව හැඳින්වෙන දැඩි ඉදිරි නැමීමක් වන අතර, එය ප්‍රතිලෝම යෝග ඉරියව් ගණයට වැටේ. එය ශරීරයට විශාල සෞඛ්‍ය බලපෑමක් ඇති කරයි. පාදහස්තාසනය ප්‍රගුණ කිරීමෙන් දණහිස් සහ කලවා ශක්තිමත් වේ. මෙම ආසනය මගින් ශරීරයේ තමස් ඉවත් කිරීමේදී එය පුහුණුකරුට සැහැල්ලු  හා වඩා ජවසම්පන්න බවක් දැනීමට උපකාරීවේ. එය මානසික හා ශාරීරික වෙහෙසට සහනයක් ලබා දෙමින් හෘද ස්පන්දනය මන්දගාමී කරන බවද කියනු ලැබේ. මෙම ආසනය මගින් වාතය උත්තේජනය කරන බවද එමගින් ආහාර දිරවීම වේගවත් කරන අතර ශරීරයේ සැහැල්ලු බව හා වාතය ශක්තිය වැඩි කරයි.

දැන් අප බලමු පාදහස්තාසනයට සුදානම් විය යුතු ආකාරය

පියවර

  • පළමුවෙන්ම ඔබේ පාද දෙක සමීපව තබාගෙන කෙලින් සිටගන්න.
  • ගැඹුරින් හා සෙමින් ආශ්වාස කරමින් ඔබේ දැත් ඉහළට ඔසවන්න. ඔබේ සිරුරද ඉහළට දිගු කරන්න.
  • හුස්ම ගනිමින් සහ ඔබේ දැත් ඔබේ පාදවලට ළගා වන තුරු ඔබේ උකුලේ සිට කඳ සෙමෙන් ඉදිරියට නැමෙන්න.
    ඊළඟට  ඔබේ අත්ල පොළොව මතින් තබන්න.
  • උරහිස් ලිහිල් කර දැත් ලිහිල් කරන්න.
  • මන්දගාමී හුස්ම කිහිපයක් ගන්න.
  • ඔබේ දණහිස් කෙළින් පැවතිය යුතුය.
  • හැකි නම් නළල දණහිස අතරට ගෙන එන්න.
  • ඔබේ ඛෙල්ලේ මාංශ පේෂී ලිහිල් කරන්න.
    දිගු හා ගැඹුරු හුස්මක් ගන්න.
  • ශරීරය ලිහිල් කරන්න.
  • ඔබට සුවපහසුවක් දැනෙන තාක් මෙම ස්ථානයේ රැදී සිටින්න.

ප්‍රථීපල.

  • අධික මේදය අඩු කිරීමට සහ උදර මාංශ පේෂී තද කිරීමට මෙම ආසනය ප්‍රයෝජනවත් වේ.
  • මෙම ආසනය ඔබේ පිටුපස මාංශ පේෂී ශක්තිමත් කිරීමට උපකාරීවේ.
  • මෙම ආසනය සමබරතාවය සහ නම්‍යශීලීබව වැඩි දියුණු කරයි.
  • විශේෂයෙන්ම සිරුරේ ඉහළ කොටසේ රුධිර සංසරණය වැඩි දියුණු කරයි.
  • උගුර නාසය ආශ්‍රිත ගැට`ඵ ඇති අයට ගුණදායකයි.
  • කොඳු ඇට පෙළේ මාශ පේශී සහ ස්නායු වලට ශක්තිය ලබාදෙයි.
  • ඛෙල්ලේ වේදනාව සමනය කිරීමට, මාංශ පේෂී ශක්තිමත් කිරීමට සහ ඛෙල්ලේ සන්ධිවල දෝෂ නිවැරදි කිරීමට මෙම ආසනය උපකාරී වේ.
  • ආහාර දිරවීමේ ගැට¨ව වැඩිදියුණු කිරීමට සහ බඩවැල් ආශ්‍රිත ක්‍රියාකාරකම් වැඩි දියුණු කිරීමට උපකාරී වන අතර, එමගින් ප්ලීහාව සහ අක්මාව හොදින් ක්‍රියාත්මක වේ.
  • නහර ගැටගැසීම (Varicose) , උදරාබාධ, මළබද්ධය, වාතාබාධ, ආම්ලිකත්වය (Acidity), ඔසප් දෝෂ, ගර්භාෂ දෝෂ, දියවැඩියාව, පෙණහලු රෝග, වකුගඩු රෝග සුවකරයි.

මෙම ආසනය සමග සිංහාසනය, සර්වාංගාසනය, ශීර්ෂාසනයද වැදගත් වේ.

නිරූපණය බුද්ධිකා

ප්‍රවිණ යෝග උපදේශක,
මෝහන හා මනෝචිකිත්සක

ආචාර්ය චාමීන් වර්ණකුල

දුරකථන: 0777 265 240/0767 265 240

Dr. Chamin Warnakula
Dr. Chamin Warnakula
Articles: 10

One comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!